Sabtu, 2 Februari 2013

Strok dan Kolestrol..

STROKE DAN KOLESTROL ..... THE SILENT KILLER...






Assalamualaikum wbt..

Info! Info! Info Banyaknye yang umi nak Share dengan semua.
Kali ni pasal Strok plak Dan Ada x jalan penyelesaiannya? K jom baca ye 5 minit je pleaaasssseeeeee ^_^










Strok merupakan punca kematian ketiga terbesar di Malaysia selepas jantung dan kanser. Dianggarkan setiap tahun lebih kurang 4000 orang meninggal kerana strok. Apabila seseorang menghidapi strok, ia akan mempengaruhi emosi, imbangan, koordinasi tubuh dan deria rasa.

Strok seringkali dikaitkan dengan kadar kolestrol yang tinggi. Kadar kolestrol yang tinggi dalam tubuh mengakibatkan gumpalan darah tersekat di ateri dan menghalang perjalanan darah. Keadaan ini dikenali sebagai Strok Iskemia.

Perjalanan darah yang tersekat menyebabkan ateri akan tersumbat dan lama kelamaan ateri akan pecah. Apabila ateri pecah, darah akan merosakkan sel2 otak yang mengakibatkan bahagian otak itu tidak berfungsi. Situasi ini dikenali sebagai Strok berdarah. Mereka yang mempunyai masalah tekanan darah tinggi yang bertahun dan tidak terkawal berpotensi mengalami masalah strok berdarah ini.

Jika anda ingin mengurangkan kadar kolestrol dan melindungi jantung anda, suplemen Shaklee yang saya cadangkan adalah Omega Guard. Mengapa Omega Guard? Keistimewaan Omega Guard Shaklee:-
  • Melindungi jantung anda ~ membekalkan asid lemak omega -3
  • Membantu mengurangkan risiko sakit jantung ~ satu penyelidikan menunjukkan pengambilan asid lemak omega -3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
  • Minyak ikan terbaik di dunia ~ mempunyai satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega -3 seperti EPA, DHA, ALA dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi, DHA penting untuk perkembangan dan fungsi otak.
Berikut adalah testimoni yang saya perolehi daripada blog seorang rakan. Harus diingati suplemen ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan dan mencegah sebarang penyakit. Nasihat doktor perlu diambil kira dengan pengambilan apa2 jua suplemen.





Macam best je kan ... best sangat2 x rugi beli.. apa lagi yg ditunggu jom beli. Boleh hubungi umi ye



Call / SMS : 013-9753435

Email : Norshida.zakaria@gmail.com
YM saya : Norshidazakaria
FB : Umi Shida & Fan Page FB :Umishidaonline


** I FOLLOW**

Tiada ulasan:

Catat Ulasan