Rabu, 13 Februari 2013

Alamak Teruknya Kulit Muka Aku..



Anda ada masalah kulit? Berjerawat? Pigmen? Tanda2 penuaan? Kulit kering/berminyak?  Umi cadangkan semua ambik Collagen Powder dari Shaklee. 






Tapi kenapa dari shaklee? ke sebab umi ni distributor shaklee sbb tu suruh beli yang shaklee punya... Tak! bukan sebab tu tapi sebab keberkesanan dan  kelebihan Collagen Powder Shaklee berbanding yang ada di pasaran luar tu... Jom kita sama-sama dapatkan info yang terbaik ... 5 minit je...


Kolagen merupakan sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Secara kasar, 33% dari protein dalam badan adalah protein kolagen, dan 75% kulit terdiri dari kolagen. Ia menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.
Kolagen juga terdapat pada kornea, kanta mata, salur darah, keratin (rambut dan kuku), tulang, tendon, rawan sendi, gigi, hati, tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti buah pinggang, jantungserta sistem limfa.
Semakin Berkurangan
Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakintua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.
Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik, pelembabkulit dan anti-penuaan.
Secara umumnya, kesan kekurangan kolagen adalan kesan-kesan penuaan seperti kulit kusam, berkedut dan kendur, pigmentasi kulit, cepat letih dan lesu, sakit badan dan sendi, mudah lupa, kurang penglihatan dan rambut semakin lemah dan kurang.
Menegangkan Kulit
Seringkali kolagen dikaitkan dengan kesihatan kulit manusia. Ia bersama-sama keratin menjadikan kulit kuat dan anjal. Kolagen menjadi kurang dengan bertambahnya usia, menyebabkan kulit menjadi berkedut. Oleh itu, tidak hairanlah sekiranya ramai yang mencari-cari sumber dalam usaha menangani kesan ketara penuaan pada kulit.
Selain itu, kolagen diperlukan dalam hal perubatan, turut dijual sebagai suplemen bagi melancarkan pergerakan sendi. Kadang-kadang digunakan dalam merawat dan mengubat kes-kes melecur yang serius. Bagi merawat kes melecur, ia digunakan bagi mencipta ganti kulit palsu.
Sumber Kolagen
Kolagen boleh diperolehi daripada banyak sumber, antaranya ialah :
* Lembu (bovine) – diternak secara tertutup contohnya di Australia dan New Zealand

* Haiwan laut – contohnya ikan, gamat, sirip jerung

* Tumbuhan – contohnya kacang soya, buahan citrus
* Yak – produk dari China
* Manusia – plasenta, janin yang digugurkan


Oleh itu, adalah amat penting untuk memastikan sumber kolagen adalah daripada sumber yang halal. Antara sumber kolagen terbaik ialah kolagen bersumber ikan laut dalam, kerana mempunyai nilai protein yang tinggi dan jauh daripada pencemaran.







Macam best je kan ... best sangat2 x rugi beli.. apa lagi yg ditunggu jom beli. Boleh hubungi umi ye 
Ingin info lanjut hubungi saya :
Call / SMS : 013-9753435
Email : Norshida.zakaria@gmail.com
YM saya : Norshidazakaria
FB : Umi Shida & Fan Page FB :Umishidaonline 

** I FOLLOW ** 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan